Leta i den här bloggen

Summa sidvisningar

13 oktober, 2011


Idag torsdag. Solen skiner, det blåser och jag tycker det är kallt.........får nog sätta på mig ett par strumpor.
Har sett Våra bästa år på TV och torkat golvet i övre hallen. Marie kommer en stund i eftermiddag. Tror inte det händer så mycket idag egentligen. Får väl försöka göra något vettigt som att ta hand om äpplen och baka en liten kaka. Funderar på vad jag ska ge ett barnbarn som fyllt år. Kanske ska fråga Tomas om han kan köpa något i Solna. Det är så jobbigt för mig att gå i affärer pga mina eländiga ben.....Jag får ont och blir så trött och vill inte gå med käppen. Fy vad det är jobbigt när man inte kan gå som folk .......sånt hade man ju ingen tanke på när man hade friska ben att det kunde bli så här. Allt vore mycket lättare tror jag om man kunde gå ner i vikt. Men jag har väl för dålig karaktär för att sköta den biten. Sitter ju mest hela dan och det är inte bra men vad ska man göra.........vräka i sig en massa värktabletter så man blir groggi det tror jag inte heller är så bra. Ja ja får väl försöka äta lite vettigare och röra på sig så mycket man kan. Nä sluta klaga kärring och gör lite nytta.

Så där smal var jag en gång i tiden men det verkar vara 100 år sedan minst.
Nej skärpning nu Dessi.....sitt inte och gnäll mera utan gör något åt din situation.  Det är ju ditt eget fel och du kan inte skylla på någon annan. Vad gäller nu då?
Jo TA NYA TAG...........jag ska, jag ska, jag ska....
Nuuuuuuuuuuuuuu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Mitt foto
Uppland, Sweden
Är förlovad och sambo. Jag har två söner födda 72 och 76 och jag har två barnbarn. Har hund och katt